REGULAMIN ZAKUPÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM FLORMED
§ 1. INFORMACJE OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Flormed Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie, ul. Świętego Stanisława Kostki 7, kod pocztowy 33 – 100, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001038713, zarejestrowaną jako podatnik podatku od produktów i usług (VAT) pod numerem identyfikacji podatkowej NIP 8733290699, numer REG0N: 52543180200000, kapitał zakładowy: 5.000,00 zł [dalej: Sprzedawca lub Flormed] za pośrednictwem sklepu internetowego flormed.pl [dalej: Sklep internetowy lub Sklep].
- Adres korespondencyjny i telefon:
- listownie: FLORMED TARNÓW, ul. Św. Stanisława Kostki 7, 33 – 100 Tarnów.
- telefon: (+48) 604 415 800
- formularz kontaktowy: dostępny pod adresem: https://www.flormed.pl/kontakt/
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie i nieodpłatnie dostępny w witrynie internetowej: www.flormed.pl w sposób zapewniający możliwość zapoznania się z jego treścią przed zawarciem umowy i w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
- Na podstawie stosownych porozumień, Sprzedawca może zapewnić Klientom możliwość dostępu do innych serwisów w tym administrowanych przez podmioty trzecie. Do usług świadczonych przez takie podmioty stosuje się postanowienia regulaminów ustalonych przez takie podmioty, obowiązujące w ramach ich serwisów.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
- Warunki techniczne: do pełnego oraz prawidłowego korzystania ze sklepu internetowego w tym składania zamówień niezbędne jest posiadanie dostępu do Internetu, urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów Internetu, aktywnej skrzynki pocztowej e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www (zaleca się korzystanie z następujących przeglądarek internetowych w podanych wersjach lub w wersjach nowszych, z włączoną obsługą plików ‘cookies’: Internet Explorer 11; Firefox 35.0.1; Safari 8.0.3; Google Chrome 40.0.2214; Opera 27.0.1689). Klient powinien przed skorzystaniem z wybranych usług sprawdzić czy posiadany przez niego sprzęt komputerowy spełnia wymogi techniczne określone w niniejszym Regulaminie. Klient zobowiązany jest do zapewnienia spełnienia ww. wymogów we własnym zakresie i na własny koszt.
- Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Definicje:
- Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej ale mająca zdolność prawą, dokonująca zakupów w Sklepie lub korzystająca z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
- Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Zapisy Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się do osób i podmiotów korzystających z uprawnień jakie przepisy przyznają konsumentowi.
- Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi prowadzenie Konta Klienta.
- Oferta – propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sprzedającego, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach flormed.pl.
- Polityka Prywatności – szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę, dostępne na stronie flormed.pl.
- Regulamin – niniejszy Regulamin; określa relacje między sprzedającym a kupującym, czyli podmiotami zawierającymi umowę sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej flormed.pl.
- Towar – oznacza rzecz ruchomą będącą przedmiotem umowy sprzedaży.
§ 2. REJESTRACJA
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
- Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
- W celu Rejestracji Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
- W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę na Trwałym nośniku w formacie pdf. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
- Klient, dokonując rejestracji, a następnie składając zamówienie, jest wyłącznie odpowiedzialny za prawidłowość, treść oraz formę wszelkich przekazanych przez siebie danych oraz informacji. Podawanie nieprawdziwych danych oraz informacji, w szczególności danych osób trzecich lub danych fikcyjnych, jest zakazane. Klient podający takie dane lub informacje ponosi odpowiedzialność z tego tytułu, w szczególności względem Sprzedawcy.
- Klient zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa posiadanych haseł i Kont przed dostępem osób nieuprawnionych.
§ 3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Składać zamówienia może Klient będący osobą fizyczną, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, ale mogące we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. Warunkiem złożenia Zamówienia jest również posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Zamawianie produktów oferowanych w Sklepie internetowym wiąże się z obowiązkiem uiszczenia zapłaty, w związku z tym należy zwrócić szczególną uwagę na opis produktu/ów oraz kosztów ich zakupu.
- Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którymi jest zainteresowany. Dodanie go do zamówienia następuje przez wybór polecenia „DODAJ DO KOSZYKA”. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „KUPUJĘ I PŁACĘ”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie, w tym kosztach Dostawy, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z umową.
- Informacje o produktach zamieszczone na stronie Sklepu w tym ich opisy i ceny nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Dokonując zamówienia Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy sprzedaży (kupna) zamawianych przez niego produktów. Momentem zawarcia umowy jest otrzymanie maila potwierdzającego złożenie zamówienia.
- Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia umowy.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia na Trwałym nośniku w formacie pdf.
- Po zawarciu umowy Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku w formacie PDF na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność oferowanych świadczeń z umową (tj. treścią Regulaminu i wszelkich pozostałych uzgodnień z Klientem) na ogólnych zasadach wynikających z obowiązujących przepisów.
- Ceny podawane w Sklepie internetowym przy produktach zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich. Ceny te nie uwzględniają kosztów dostawy. Ceny produktów mogą zostać pomniejszone w przypadku zastosowania kodu rabatowego – obniżona cena zostanie wtedy pokazana na stronie koszyka.
- Ceną wiążącą produktu jest cena podana na stronie koszyka przy produkcie w chwili składania zamówienia.
- Ilość produktów promocyjnych i wyprzedażowych jest ściśle określona. Promocje i wyprzedaże trwają do czasu wyczerpania zapasów lub do czasu obowiązywania promocji. Realizacja zamówień następuje według kolejności ich wpływu.
- Informacja na temat całkowitego kosztu zamówienia (cena produktu wraz z kosztami dostawy) przedstawiana jest Klientowi w ramach koszyka, przed ostatecznym złożeniem przez Klienta zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie Sklepu internetowego, wprowadzania nowych produktów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian, o ile taka możliwość wynika odpowiednio z regulaminu danej akcji. Uprawnienie Sprzedawcy, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie ma wpływu na uprawnienia uzyskane uprzednio przez Klienta ani na zamówienia złożone przez Klienta przed datą wejścia w życie powyższych zmian, w tym nie ma wpływu na ceny, po jakich klient nabył zamówione produkty.
- Klient jest uprawniony do aktualizacji danych niezbędnych do realizacji zamówienia i niezwłocznego informowania Sprzedawcy o każdorazowej zmianie tych danych, które mają wpływ na prawidłową realizację zamówienia. Zmiany powinny być zgłaszane telefonicznie, przez formularz kontaktowy pod adresem: https://www.flormed.pl/kontakt.
- W przypadku wprowadzania promocji jej szczegółowe zasady mogą być także przedstawiane w ramach regulaminu danej promocji.
§ 5. FORMY ORAZ KOSZTY DOSTAWY
- Dostawa Produktów obejmuje wyłącznie terytorium Polski.
- Produkty zakupione w Sklepie internetowym mogą być dostarczane na terenie całej Polski.
- Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych.
- Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Zamówione produkty dostarczane są Klientowi wedle dokonanego przez niego wyboru na stronie za pośrednictwem poczty Polskiej lub innych dostawców.
- Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
- Informacje dotyczące form i kosztów dostawy, a także czasu dostarczania przesyłek zamieszczone są w opcji „Sposoby dostawy”.
- Informacje o formie i kosztach dostawy są również przekazywane Klientowi podczas procedury składania zamówienia. Koszty dostawy, jeżeli będą występować, doliczane są do ceny zamówionego produktu/ów i są one pokrywane przez Klienta.
- Dostępność danej formy dostawy i jej koszt może zależeć od rodzaju kupowanego Produktu.
§ 6. FORMY PŁATNOŚCI I ROZPOCZĘCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Ceny na Stronie Internetowej Sklepu stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
- Dostępne formy płatności widoczne są dla Klientów każdorazowo w momencie składania zamówienia.
- Wybrane formy płatności realizowane są przez dostawcę usługi płatniczej dostępnej w serwisie na warunkach przez niego określonych. Szczegóły dotyczące obsługi płatności, bezpieczeństwa transakcji (w tym regulaminy serwisów rozliczeniowych) dostępne są na stronach internetowych serwisów pośredniczących w realizacji płatności.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
c. gotówką i kartą za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia).
- Dodatkowe informacje dot. wskazanych form płatności zamieszczone są w opcji „Metody płatności”.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest wpłynięcie należnej kwoty na konto bankowe Sklepu internetowego lub złożenie zamówienia w przypadku gdy wybrana forma płatności zakłada płatność przy odbiorze czyli płatność „za pobraniem”.
- Płatności należy dokonać bezpośrednio po złożeniu zamówienia przez Klienta chyba, że dana forma płatności zakłada inny termin na dokonanie zapłaty (np. „płatność za pobraniem” gdzie płatność następuje przy odbiorze zamówionego Produktu).
- W przypadku wyboru płatności przelewem, Klient zobowiązany jest dokonać zapłaty w terminie 7 dni od otrzymania od Sprzedawcy potwierdzenia otrzymania zamówienia.
- W przypadku płatności „za pobraniem” Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w momencie odbioru zamówionego produktu. W przeciwnym wypadku zamówiony produkt nie będzie Klientowi wydany.
- W przypadku niedokonania płatności w powyżej określonych terminach, zamówienie zostanie anulowane a sklep będzie zwolniony z obowiązku jego realizacji.
- Pośrednik płatności (tj. podmiot zapewniający usługę płatniczą) może zweryfikować możliwość obciążenia zadeklarowanej karty Klienta.
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie (data zapłaty). Standardowy czas realizacji zamówienia wynosi średnio do 48h. Maksymalny czas skompletowania produktów objętych zamówieniem nie przekroczy 14 dni roboczych. Czas realizacji (skompletowania) jest to czas, który upływa od momentu złożenia zamówienia przez Klienta do chwili przekazania przez Sklep zamówionych produktów do nadania.
- Zamówienie na produkty o różnym czasie kompletacji wysyłane jest po skompletowaniu całości zamówienia.
- W przypadku, gdy podany maksymalny czas kompletacji zamówienia zostanie przekroczony, a część produktów objętych zamówieniem nie zostanie jeszcze skompletowana, Sklep informuje Klienta jaki produkt jest niedostępny. W takiej sytuacji Sklep może zaproponować Klientowi:
a. rezygnację z całego zamówienia – w przypadku wybrania takiej opcji przez Klienta, Sklep będzie zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia,
b. rezygnację z niedostępnych produktów – spowoduje to realizację zamówienia w zakresie dostępnych produktów i Sklep będzie zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia w zakresie niedostępnych produktów,
c. wyrażenie zgody na wydłużenie czasu oczekiwania na kompletację całego zamówienia.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie produktu lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego produktu lub realizacji zamówienia, wynikające z błędnie podanego przez Klienta lub niedokładnego adresu dostawy chyba, że taki błąd wynika z okoliczności, za które Klient nie ponosi odpowiedzialności.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do oznaczenia danych, w tym danych osobowych, niezbędnych do wystawienia faktury (o ile Klient będzie chciał ją otrzymać). W celu otrzymania faktury należy wskazać chęć otrzymania. Sprzedawca prześle fakturę w formie elektronicznej. W przypadku Użytkownika nie korzystającego z uprawnień konsumenta wysyłana będzie faktura elektroniczna.
§ 7. REKLAMACJE
- W przypadku braku zgodności towaru z umową, Klientowi będącemu Konsumentem przysługują uprawnienia określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. z późniejszymi zmianami.
- Podstawą reklamacji (niezależnie od terminu zakupu) może być również gwarancja – o ile została udzielona.
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował,
- Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w §7 ust. 3 lub 4, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w § 7 ust. 3 lub 4, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z § 7;
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z § 7;
- brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
- brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 7;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Reklamacje mogą być składane w dowolnej formie, a w szczególności przesyłane:
- pisemnie na adres: flormed TARNÓW, ul. Św. Stanisława Kostki 7, 33 – 100 Tarnów, bądź
- drogą elektroniczną poprzez formularz dostępny w na stronie internetowej flormed.pl.
- Reklamacja powinna zawierać (i) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji w także data wystąpienia wady (ii) żądany sposób jej rozstrzygnięcia, (iii) zwrotne dane teleadresowe Klienta (imię, nazwisko, adres, adres e-mail, telefon), a także (iv) w przypadku złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, kwotę, o którą cena ma być obniżona. Jeżeli reklamacja złożona przez Klienta nie spełnia warunków określonych powyżej, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wezwania Klienta do jej uzupełnienia. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny, rekomendujemy podanie numeru rachunku bankowego, na który powinien nastąpić zwrot należności.
- Jeżeli reklamacja złożona przez Klienta nie spełnia warunków określonych powyżej, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wezwania Klienta do jej uzupełnienia.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w zd 1, uważa się, że uznał reklamację.
- Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze (na wskazany przez Klienta adres) lub przesyła mailowo (na wskazany przez Klienta adres e-mail).
- W przypadku gdy do rozstrzygnięcia reklamacji lub do wykonania uprawnień Klienta z tytułu rękojmi niezbędnie jest dostarczanie Produktu. Klient dostarczy Produkt na koszt Sprzedawcy na adres: flormed TARNÓW, ul. Św. Stanisława Kostki 7, 33 – 100 Tarnów.
- Wniesienie przez Klienta będącego Konsumentem reklamacji, a także jej nieuznanie albo pozostawienie bez rozpoznania nie wpływa na uprawnienie Klienta do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym konsumentem mogą być zakończone polubownie, w szczególności w drodze postępowania prowadzonego przez jeden z podmiotów wpisanych do prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rejestru podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Postępowanie jest prowadzone przez taki podmiot w oparciu o obowiązujące w danym podmiocie procedury tego postępowania.
- Sprawa może być rozpatrywana na drodze polubownej tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r.- Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1575 z późniejszymi zmianami).
- Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Krakowie http://www.krakow.wiih.gov.pl/Content/Page/dla_konsumenta. Informacje o procedurze oraz wykaz podmiotów uprawnionych do rozstrzygania sporów konsumenckich znajdują się pod następującym adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- Podstawą do złożenia reklamacji na podstawie gwarancji jest posiadanie dokumentu potwierdzającego zakup (np. paragon, faktura). Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w gwarancji.
- W przypadku określonym w ustępach powyżej jakiekolwiek problemy techniczne są rozwiązywane przez autoryzowane przez producenta/importera, placówki serwisowe na terenie Polski, których adresy znajdują się na karcie gwarancyjnej i/lub na stronie internetowej producenta/importera.
- Klienci niebędący Konsumentami mogą dochodzić roszczeń reklamacyjnych w wypadkach i w sposób określony przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności przepisami ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny z późniejszymi zmianami.
§ 8. ODSTĄPIENIE
- Klient, będący konsumentem, może odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem postanowień ust. 13 poniżej, na zasadach i warunkach określonych w ust. 2-13 poniżej.
- Termin 14-dniowy, w którym Klient może odstąpić od umowy, liczony jest od dnia:
- w którym Klient (lub wskazana przez Klienta osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął towar (Produkt) w posiadanie,
- zawarcia umowy – w przypadku pozostałych umów (w szczególności gdy umowa dotyczy świadczenia usług drogą elektroniczną).
- Klient może odstąpić od umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może zostać złożone w szczególności poprzez formularz online znajdujący się na stronie lub listownie na adres: flormed TARNÓW, ul. Św. Stanisława Kostki 7, 33 – 100 Tarnów.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy, o którym mowa powyżej, wystarczy, aby Klient wysłał oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. W takiej sytuacji, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep).
- Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał oświadczenie Klienta o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot płatności przez Sprzedawcę nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do czasu otrzymania towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient zobowiązany jest odesłać lub przekazać Sprzedawcy towar na adres: adres flormed TARNÓW, ul. Św. Stanisława Kostki 7, 33 – 100 Tarnów, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy (koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania) ponosi Klient, tj. Klient odsyła produkt na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
- Sprzedawca nie odbiera przesyłek odesłanych za pobraniem.
- Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Jeśli Klient zwraca tylko część produktów z zamówienia, po zaksięgowaniu zwrotu, Klientowi wysłany jest paragon lub faktura za pozostałe produkty, których Klient nie zwraca.
§ 9. DANE OSOBOWE
- Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych, w związku z korzystaniem ze Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Podanie danych wymaganych do założenia Konta Użytkownika oraz złożenia zamówienia jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji przez Sprzedawcę określonej umowy oraz realizacji złożonego przez Klienta zamówienia. Dane przetwarzane są w celu utworzenia Konta, obsługi i realizacji zamówień Klienta oraz Usług z uwzględnieniem dostosowywania zawartości Sklepu (marketing bezpośredni własny w oparciu o uzasadniony interes Administratora).
- Podstawą przetwarzania przez Administratora danych osobowych Użytkownika podanych przy założeniu lub edycji Konta Użytkownika, podczas realizacji procesu zakupowego jest realizacja umowy (Regulamin).
- Klient może mieć możliwość udzielenia – według własnego uznania – odrębnych zgód, w tym zgody na otrzymywanie informacji handlowych oraz Newsletterów drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mailowy. Zgody te mają charakter opcjonalny i nie są konieczne do składania zamówień lub założenia Konta. W takim przypadku przed udzieleniem zgody należy zapoznać się z podstawowymi informacjami wskazującymi na cel i zakres przetwarzania danych za zgodą (wyświetlanymi przy jej udzielaniu) oraz z informacjami o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce Prywatności a także informacjami dot. sposobu wycofania zgody.
- Prawa Klienta (podmiotu danych osobowych): Podanie danych jest dobrowolne, a osobie podającej dane przysługuje prawo dostępu do danych, prawo sprostowania danych, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), wyrażenie sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo złożenia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). W zakresie, w jakim ww. dane są przetwarzane w celu realizacji Umowy lub na podstawie zgody Klienta – przysługuje mu także prawo do przenoszenia danych.
- Polityka Prywatności informuje, jak przetwarzane są dane osobowe naszych Klientów, jakie dane, w jakim celu i na jakiej podstawie oraz przez jaki okres czasu je przetwarzamy oraz jakie prawa im przysługują.
- Dane Klientów przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania tj.: (a) w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań ze strony Klienta ograniczających tę zgodę; (b) w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i najpóźniej do momentu upływu przedawnienia roszczeń z tej umowy (3 lata lub 6 lat); (c) w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora, do czasu zgłoszenia przez Klienta skutecznego sprzeciwu.
- Dane osobowe Klientów mogą być powierzane do przetwarzania podmiotom trzecim świadczącym na rzecz Administratora usługi, do których realizacji konieczny jest dostęp do danych Użytkownika (np. usługi hostingowe).
- Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych a także stosowania cookies i podobnych technologii w tym informacje komu udostępniamy dane osobowe Użytkownika, o wyznaczeniu Inspektora Danych Osobowych oraz kontakt do niego, o ewentualnym przetwarzaniu poza obszarem EOG; znajdują się w naszej Polityce Prywatność dostępnej na stronie flormed.pl
§11. ZGŁASZANIE ZAGROŻENIA LUB NARUSZENIA PRAW
- W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
- Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu podejmuje niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony Internetowej Sklepu treści będących przyczyną naruszenia.
§12. ROZWIĄZANIE UMOWU O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Klient może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn.
- Klient, który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
- Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu. W takim przypadku Sprzedawca najpierw wzywa Klienta do zaprzestania naruszeń w terminie 1 dnia roboczego, a dopiero w następstwie bezskutecznego wezwania rozwiązuje umowę.
- Sprzedawca może zrezygnować z utrzymywania Konta Klienta w przypadku, gdy od daty ostatniego zamówienia minęło 12 miesięcy. W takim przypadku Sprzedawca najpierw uprzedza o tym Klienta. Jeżeli Klient nie potwierdzi Sprzedawcy w terminie 3 dni roboczych, że chce dalej utrzymać Konto Klienta, Sprzedawca rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji w formacie pdf.
§13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedający dokłada wszelkich starań by świadczone w ramach Sklepu usługi były na najwyższym poziomie, jednak nie wyklucza możliwości czasowego wyłączenia Sklepu w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądów awarii lub w związku z koniecznością modernizacji sklepu.
- Wobec Klienta innego niż Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny Sprzedawca ponosi odpowiedzialność m.in. zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o rękojmi.
- Sprzedawca dokłada należytej staranności, aby opis sprzedawanych produktów jak najdokładniej odpowiadał rzeczywistości. Materiały, zamieszczone na stronie w tym jego elementy podlegają ochronie prawnej. Opisy produktów, zdjęcia, skrypty i inne pliki wchodzące w skład Sklepu są własnością Sprzedawcy lub zostały wykorzystane przez niego za zgodą twórców lub podmiotów uprawnionych.
- Wszystkie nazwy produktów oferowanych do sprzedaży przez Sklep są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione oraz zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej. Wszystkie nazwy produktów oferowanych do sprzedaży przez Sklep są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione oraz zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
- Wszystkie nazwy produktów oferowanych do sprzedaży są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione oraz zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
- Sprzedawca:
- dołoży należytej staranności, aby korzystanie z usług serwisu i realizacja zamówień odbywały się zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami. Sprzedający informuje jednocześnie, iż mogą wystąpić problemy z dostępem do Sklepu, spowodowane parametrami sprzętu, oprogramowania czy sieci niezgodnymi z wymaganiami wskazanymi w Regulaminie;
- informuje, iż problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne sprzętu komputerowego, z którego korzysta Klient (firewalle – blokady, niewłaściwe wersje odtwarzacza plików multimedialnych, programy antywirusowe i inne), mogą ograniczyć lub umożliwić Klientom dostęp do Sklepu, usługi, bądź wpływać na ich jakość;
- ze względu na niezawinione i niezależne od Sprzedawcy właściwości sieci Internet oraz sprzętu komputerowego Klienta, Sprzedający nie gwarantuje nieprzerwanego i niezakłóconego dostępu do Sklepu.
- Niezależnie od zapisów powyżej Sprzedawca, ponosi odpowiedzialność za zgodność oferowanych świadczeń z umową (tj. treścią Regulaminu i wszelkich pozostałych uzgodnień z Klientem) na ogólnych zasadach wynikających z obowiązujących przepisów.
- Sprzedawca zastrzega sobie w zakresie, w jakim dopuszczalne jest to zgodnie z obowiązującymi przepisami, prawo do zmiany Regulaminu (w tym zmiany opisanych w nim zasad korzystania z flormed.pl oraz świadczonych w jego ramach usług) w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się wyłącznie:
- konieczność dostosowania Regulaminu w sytuacji obiektywnie uzasadnionej koniecznością zmiany warunków technicznych świadczenia usług;
- zmiany w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, które pociągają za sobą konieczność zmiany funkcjonowania Usług lub zmianę treści Regulaminu,
- prawomocne orzeczenie sądu lub decyzję organu administracji publicznej, które nakazują zmianę Regulaminu w określonej w nich części;
- konieczność zmiany postanowienia Regulaminu dotkniętego nieważnością z mocy prawa lub na skutek wyroku sądowego lub decyzji administracyjnej.
- O zmianie Regulaminu Klienci zostaną powiadomieni na co najmniej 14 dni przed jej wejściem w życie. Informacja dotycząca zmian Regulaminu oraz daty ich wejścia w życie będzie komunikowana drogą elektroniczną poprzez informację w serwisie oraz poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej, wskazany przez Klientów w Koncie Klienta. Klient zobowiązany jest do zapoznania się przesłanymi informacjami.
- W przypadku gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w terminie 14 dni od daty poinformowania go o zmianach poprzez wysłanie oświadczenia poprzez formularz kontaktowy poprzez formularz kontaktowy dostępny w ramach Strony internetowej bądź Sklepu (opcja lub na adres: flormed TARNÓW, ul. Św. Stanisława Kostki 7, 33 – 100 Tarnów. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian Regulaminu są realizowane i rozliczane na podstawie zapisów Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- W przypadku stwierdzenia, że którekolwiek z postanowień Regulaminu jest z jakichkolwiek powodów, w części lub w całości, dotknięte sankcją nieważności, Sprzedawca zobowiązuje się do dokonania takich zmian jego treści, by nieważność ową usunąć. Nieważność jednego z postanowień Regulaminu nie ma wpływu na ważność pozostałych jego postanowień.
- Ewentualne spory mogące powstać w związku ze stosowaniem Regulaminu rozstrzygane będą przez właściwy sąd powszechny. Nie wyłącza to prawa Klienta będącego konsumentem próby załatwienia sporu zgodnie z Regulaminem.
- Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 17/03/2025 r.